דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך תפתחו מסעדה חדשה באופן חלק 

מאת    [ 02/07/2014 ]

מילים במאמר: 932   [ נצפה 1471 פעמים ]

האם אתה אוהב את המחשבה על שירות ואירוח מצויינים עם אוכל פנטסטי? האם ניחנת בתשומת לב לפרטים, יכולות ניהול, והכי חשוב, הכנת מזון? אם אתה רואה כיף בדברים האלה, פתיחת מסעדה עבורך תהיה חוויה נפלאה.

בין אם אתה מתכנן להיכנס לזיכיון במזון מהיר או בתי קפה, לפתוח מסעדה עם אופי משפחתי או מסעדה אלגנטית עם אוכל משובח, אתה מוזמן לעקוב אחר המדריך הבא להתחלה חלקה ומאורגנת.

תכנית עסקית
אתה צריך לפתח תכנית עסקית מסעדה כבר מההתחלה כדי לתת כיוון ויעדים מעשיים עבור העסק החדש שלך.

צור תכנית עסקית המכסה את כל היסודות של העסק שלך בעתיד, כגון:

1. סוג המסעדה שאתה מתכנן לפתוח.
2. מיקום של המסעדה שלך.
3. האם לשכור או להיות הבעלים של שטח המסעדה?
4. איך תשלם לבנייה או עלויות הפעלה? האם תשתמש בהלוואה לעסקים כאשר יהיה צורך?
5. מה תהיה קיבולת האורחים במסעדה שלך?
6.כיצד יוגש האוכל? האם יהיה מזנון? האם יהיה דלפק בו אוספים את האוכל? האם השירות יהיה ישירות לשולחנות?כך או כך, עליך לקבוע את הדברים האלה לפני שתתחיל בתכנית שיפוצים או בנייה, כדי להיות בטוח שהפריסה וכמות
החלל יספיקו.
7. כמה עובדים אתה מעסיק - מלצריות, טבחים, קופאים, צוות ניקיון?
8. הגדר מטרות ברורות למסעדה שלך.

לאחר שיצרת את תכנית עסקית, והכל מתוכנן כפי שאתה רוצה - אתה מוכן להתחיל להפוך את העסק שלך למציאות.

מציאת מיקום

אם עדיין אין לך מיקום טוב בראש, תוכל לשקול את האפשרויות הבאות:

- ליד או בתוך קניון.
- בכביש מהיר עסוק מאוד.
- ליד יציאת הכביש המהיר.
- ליד מתחם משרדים, למשל: רפואה או בית חולים, מתחמי היי-טק.
- ליד אטרקציה פופולרית.

המיקום שלך יהיה המפתח להשגת לקוחות. הנראות יש לך יותר, טובה יותר. הלקוחות שלך לא יוכלו לבקר אותך אם הם לא יודעים שאתה קיים!

להשכיר או לקנות ?

החלל הפנימי של בניין המסעדה שלך, כמו גם אזור החניה הוא חשוב מאוד. למה? מה אם הוא יכול להכיל עשרים מכוניות, אבל במסעדה עצמה יש מקום לחמישים משפחות? זה יכול להיות בעיה. כמו כן, אם אתה בוחר מסעדה
קטנה מדי, ייתכן שאתה מבריח לקוחות פוטנציאליים. מנגד, מסעדה גדולה מדי עשויה להיות יותר יקרה יותר.
למרות שלבעלות על מסדעה בהחלט יש הרבה הטבות, השכרה או ליסינג יכולה להיות הדרך הטובה ביותר
בזמן ההתחלה. בזמן ההשכרה יכולים לצוץ דברים רבים שלא יכלת לחשוב עליהם, ולכן אין טעם להכנס להתחייבויות גדולות מדי.

כדאי לבדוק מראש ולהשכיר מקומות שניתן לרכוש אותם בהמשך. מעבר לכך, זה אולי יצחיק אתכם בשלב זה, אבל כדאי מראש לבדוק אפשרויות להרחבה. אם המסעדה שלכם תצליח מאוד, קשה מאוד בשלב מאוחר להעביר אותה למיקום חדש.

המטרה שלך בהתחלה היא לגלות מה עובד טוב עבור ה מסעדה שלך. כמה אנשים יבואו, כמה מקום אתה באמת צריך וכו'. ברגע שתדע את כל הדברים האלה, והם יהיו אכן רווחיים אז יגיע הזמן לחשוב על רכישת המקום.

עיצוב המסעדה וייצוגיות

אם אתה מתכוון לפתוח מסעדה ייחודית משלך (לא זיכיון), אז אתה רוצה לבחור עיצוב מסעדה שמגדיר מצב רוח מסוים אשר תואם את הלקוחות שלך. קבע איזה סוג של מסעדה אתה רוצה להיות, ועצב אותה כך שתתאים לנושא שלך או לסגנון האוכלן.

כמה רעיונות טובים הם לעשות שימוש בצבע פסטל עם המון צמחים ירוקים כדי ליצור אווירה אופטימית ורעננה. צבעים כהים עם שטיחים אלגנטיים מזרחיים, ודרמטיים. עיצובים על הקירות כדי ליצור אווירה רומנטית, שלווה ומצב רוח טוב. צבעים בהירים, נועזים נהדרים עבור בית קפה קטן. לא משנה איזה סוג של מסעדה, צור תפאורה שתשאיר רושם על הלקוחות שלך. כדאי כמובן לקחת את שירותיו של מעצב פנים.

אחד הדברים החשובים הוא ייצוגיות. אתה תרשים את הלקוחות שלך אם כל המלצרים והמארחים, והשפים ייראו טוב, באופן אחיד עם הלוגו של המסעדה. לא מדובר על טי-שירט שחורה ומכנס שחור, אלא ממש מדי מלצרים עם מכנס וחולצה מיוחדים, סינר ואפילו מפות ומפיות. זו לא הוצאה גדולה, והאפקט שזה נותן הוא דרמטי מאוד.

פרטים, פרטים, פרטים

אתה בוודאי מודע לעובדה שיש פרטים רבים בניהול מסעדה. אתה צריך להיות מאורגן מאוד על-מנת להמשיך ולהיות בתמונה ולא לאבד את הידיים והרגליים.הזמנות מזון, טכניקות הכנה, טכניקות הגשה, ניקיון ועוד. התארגן עוד מבעוד מועד, לפני שהעסק שלך נפתח. קבע כעת איך תוכל לשמור על כל אלה פועלים בצורה חלקה. אם תחכה עד שהמסעדה תכה בך במלוא העוצמה, אולי לא יהיה לך את הזמן הדרוש כדי באמת להתארגן. תכנן קדימה עכשיו כדי שבזמן אמת הכל יעבוד חלק!

דרישות ותקנים למסעדה

ערוך את שיעורי הבית שלך מראש כדי לברר מה נדרש באופן מקומי (עירייה) ולפי החוק כדי לפתוח מסעדה. אתה יהיה חייב לקבל רישיון עסק, וגם לגלות איך להתכונן מבחינת המסים.

ניהול הכספים במסעדה שלך

חוץ מהשכרת הנכס, יהיו מן הסתם הוצאות כספיות נוספות. אתה צריך שיהיה לך תזרים מזומנים מספיק נדיב כדי לשמור על "מחסני" המזון שלך מצוידים. כמו כן, תצטרך אביזרי בישול ומכשירי חשמל, ריהוט ופריטי עיצוב, ציוד משרדי, חומרי ניקוי וכו'. אם אתה צריך כספים נוספים עבור פתיחה חלקה, ללא דאגות, ייתכן שתוכל לקבל הלוואה כדי לכסות את העלויות הללו.

תמחור המזון שלך

כאשר אתה מוכן לפתוח, אתה צריך תמחור ותפריטים מוכנים. תכנית התמחור שלך מבוססת על מה שהופך את המסעדה שלך לרווחית. כל הדברים נחשבים. אל תצא מנקודת הנחה כיצד להוזיל את השירותים שלך, לך על בטוח - תמחור לא נכון הוא אחד הגורמים לכישלון מסעדות. לכן חשוב לחשוב טוב מאוד על ההוצאות השוטפות ולתכנן כיצד מכירת האוכל תכניס מספיק רווח כדי לכסות על זה.

אולי אתה כדאי להציע קידום מכירות , מבצע, לרגל הפתיחה - אך וודא שהלקוחות שלך הבינו שזה מחיר מבצע בלבד. אחרת, הם יצפו לזה בפעם הבאה שהם מבקרים. כדאי לך להתייעץ עם חברים בעלי מסעדות לטיפים או לעשות קצת מחקר באינטרנט משלך.

חשוב לזכור שהרוב המכריע של עסקים בתחום המסעדנות נכשלים, ולכן אין לראות במאמר זה עידוד או המלצה לפתיחת עסק, וכי פתיחת מסעדה עלולה להביא גם לפשיטת רגל ולהפסדים רבים.

שיר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב